Microsoft Word je najpopularniji tekst procesor već gotovo četvrt stoljeća – otprilike otkako su Microsoft Windows najpopularniji operacijski sustav. Pod novom upravom, Microsoft je osuvremenio Word i uspješno ga uveo u eru online aplikacija, smartfona i oblaka – i tako minimizirao izazov Google Docsa, koji se neko vrijeme širio nauštrb čiče Worda. Ali, dolaze novi, mlađi i moderniji rivali…

Quip je tri godine star tekst procesor koji je okrenut u prvom redu mobilnim uređajima i kooperativnom radu u kojem više osoba može istodobno gledati i uređivati isti dokument, a umjesto malog milijuna mogućnosti (za koje većina korisnika ni ne zna da postoje, a kamoli kako ih koristiti) nudi brzi rad, jednostavno korištenje i spremanje dokumenata u oblak (tako da im se može brzo i jednostavno pristupiti s bilo kojeg uređaja). Zamislio ga je i pokrenuo Bret Taylor, bivši Googleov inženjer i CTO Facebooka, čovjek koji je izmislio Facebookovu ikonu: tipku Like.

Quip je besplatan za pojedince, a među tvrtkama koje plaćaju pretplatu na njega su i takvi giganti kao što su Facebook, CNN i Electronic Arts. Kao potpuno nov, drugačiji proizvod, Quip je relativno sporo prikupljao korisnike; sporo, ali stabilno – što pokazuje i odluka Salesforcea, koji je u ponedjeljak objavio da kupuje Quip (za 582 milijuna dolara, kako piše Fortune). Na blogu, Taylor izražava oduševljenje tom odlukom, jer njegov Quip dijeli sa Salesforceom mnoge vrijednosti, uključujući poslovanje u oblaku. Salesforce, jedna od vodećih kompanija u toj niši, lani je odbio ponudu Microsofta koji ga je želio kupiti – za 55 milijardi dolara, tvrdi CNBC (a navodno je ove godine konkurirao za kupnju LinkedIna, no njegovu je ponudu, kako znamo, nadmašio Microsoft).

Samo dva dana nakon objave tih vijesti, reagirao je i Dropbox: njegov tekst procesor Paper, koji se od još od listopada „pacao“ u zatvorenoj beta fazi (moglo ga se isprobati samo uz pozivnicu), odjednom je gurnut na svjetlo dana: objavljeno je kako ga sada može isprobati svatko (ne više samo na webu, nego i u obliku Android i iOS aplikacija). Dropbox je zamislio Paper kao idealnu alatku za istodoban rad više osoba na jednom dokumentu („promjene se ostalim korisnicima prikazuju brzinom svjetlosti“ – kaže Dropbox) a u njega mogu ubacivati slike, videozapise s YouTubea, tablice, pa čak i Google Docs dokumente.

Što se to tiče nas u Hrvatskoj? Iskreno rečeno, vrlo malo: to je tek naznaka stvari koje nas u budućnosti (možda) očekuju. Quip je tek dvije godine nakon pokretanja preveo svoj tekst procesor na par svjetskih jezika, a Dropbox se nikad nije potrudio prilagoditi svoj (glavni, istoimeni) proizvod onima kojima engleski nije materinji jezik. Proći će još godine prije nego što se mladi rivali protegnu na mala tržišta i „male jezike“ kao što je hrvatski. Do tada, Microsoft – čiji Word već u besplatnoj verziji za mobitele nudi ponajbolji spell checker i provjeru gramatike za hrvatski jezik – može mirno spavati.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.