Microsoft Word je najpopularniji tekst procesor već gotovo četvrt stoljeća – otprilike otkako su Microsoft Windows najpopularniji operacijski sustav. Pod novom upravom, Microsoft je osuvremenio Word i uspješno ga uveo u eru online aplikacija, smartfona i oblaka – i tako minimizirao izazov Google Docsa, koji se neko vrijeme širio nauštrb čiče Worda. Ali, dolaze novi, mlađi i moderniji rivali…

Quip je tri godine star tekst procesor koji je okrenut u prvom redu mobilnim uređajima i kooperativnom radu u kojem više osoba može istodobno gledati i uređivati isti dokument, a umjesto malog milijuna mogućnosti (za koje većina korisnika ni ne zna da postoje, a kamoli kako ih koristiti) nudi brzi rad, jednostavno korištenje i spremanje dokumenata u oblak (tako da im se može brzo i jednostavno pristupiti s bilo kojeg uređaja). Zamislio ga je i pokrenuo Bret Taylor, bivši Googleov inženjer i CTO Facebooka, čovjek koji je izmislio Facebookovu ikonu: tipku Like.

quip

Quip je besplatan za pojedince, a među tvrtkama koje plaćaju pretplatu na njega su i takvi giganti kao što su Facebook, CNN i Electronic Arts.

Kao potpuno nov, drugačiji proizvod, Quip je relativno sporo prikupljao korisnike; sporo, ali stabilno – što pokazuje i odluka Salesforcea, koji je u ponedjeljak objavio da kupuje Quip (za 582 milijuna dolara, kako piše Fortune).

Na blogu, Taylor izražava oduševljenje tom odlukom, jer njegov Quip dijeli sa Salesforceom mnoge vrijednosti, uključujući poslovanje u oblaku. Salesforce, jedna od vodećih kompanija u toj niši, lani je odbio ponudu Microsofta koji ga je želio kupiti – za 55 milijardi dolara, tvrdi CNBC (a navodno je ove godine konkurirao za kupnju LinkedIna, no njegovu je ponudu, kako znamo, nadmašio Microsoft).

Paper
Dropbox Paper

Samo dva dana nakon objave tih vijesti, reagirao je i Dropbox: njegov tekst procesor Paper, koji se od još od listopada „pacao“ u zatvorenoj beta fazi (moglo ga se isprobati samo uz pozivnicu), odjednom je gurnut na svjetlo dana: objavljeno je kako ga sada može isprobati svatko (ne više samo na webu, nego i u obliku Android i iOS aplikacija).

Dropbox je zamislio Paper kao idealnu alatku za istodoban rad više osoba na jednom dokumentu („promjene se ostalim korisnicima prikazuju brzinom svjetlosti“ – kaže Dropbox) a u njega mogu ubacivati slike, videozapise s YouTubea, tablice, pa čak i Google Docs dokumente.

Dropbox Paper

Što se to tiče nas u Hrvatskoj? Iskreno rečeno, vrlo malo: to je tek naznaka stvari koje nas u budućnosti (možda) očekuju. Quip je tek dvije godine nakon pokretanja preveo svoj tekst procesor na par svjetskih jezika, a Dropbox se nikad nije potrudio prilagoditi svoj (glavni, istoimeni) proizvod onima kojima engleski nije materinji jezik. Proći će još godine prije nego što se mladi rivali protegnu na mala tržišta i „male jezike“ kao što je hrvatski. Do tada, Microsoft – čiji Word već u besplatnoj verziji za mobitele nudi ponajbolji spell checker i provjeru gramatike za hrvatski jezik – može mirno spavati.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.