Koliko je kvalitetno korisničko iskustvo postalo značajno u svakodnevnoj upotrebi telekom usluga, najbolje demonstrira istraživanje Ericssona prema kojemu kašnjenje učitavanja videa s YouTubea podiže razinu nezadovoljstva za 3 posto, a jedna jedina neželjena pauza nakon što video krene – za dodatnih 15 posto. Dok čekate da se video učita, razina stresa je usporediva s gledanjem horor filma ili rješavanjem matematičkog zadatka (pogađate, ovo drugo je najstrašnije iskustvo, dok su horori manje strašni od čekanja na učitavanje videa).

Na današnjoj konferenciji za medije u sjedištu Vipneta izneseni su još neki zanimljivi podaci. Tako smo saznali da je Facebook i dalje najveći potrošač podatkovnog prometa u Hrvatskoj: na njega otpada čak dvije trećina prometa prema društvenim mrežama i komunikacijskim alatima; čak četvrtinu troši Instagram, a ostali – WhatsApp, Skype, Viber – se kreću oko dva posto, dok Twitter okupira oko jednog postotka. Podatkovni promet u Vipnetovoj mobilnoj mreži u prvoj je polovici ove godine upola je narastao u odnosu na isto razdoblje lani, a na vrhuncu turističke sezone rast se popeo na 75 posto.

Zaključak: treba ubrzati internetsku vezu – i mobilnu i fiksnu. Vipnet je već poduzeo korake: mobilni internet (4G+/LTE) se ubrzava na 300 Mbit/s; demonstrirano je kako je takva brzina sasvim dovoljna za prijenos 4K videa sadržaja. Ta je brzina već uključena u tri hrvatska odašiljača (Zagreb, Rijeka Osijek)  a kakao zahtjeva samo softverske prilagodbe – ne i instalaciju nove opreme u odašiljačima – postupno će se uvoditi širom Hrvatske. Druga promjena odnosi se na fiksnu mrežu: ona će se nadograditi na softversku tehnologiju Docsis 3.1 koja omogućuje brzine od 1 Gb/s naviše; danas je demonstrirano kako radi na 2,1 Gb/s.

Demonstrirana je još jedna vrlo zanimljiva tehnologija: VoLTE (kratica za voice over LTE) koja omogućuje da se obični telefonski razgovor – glasom – prenosi preko 4G mreže. To donosi (itekako čujno) bolju kvalitetu zvuka, bržu uspostavu veze i jednostavno prebacivanje na video – a od korisnika ne zahtjeva ništa, jer se sve odvija automatski. Jedva čekamo da novu tehnologiju podrže i proizvođači mobitela, te drugi operateri…

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.