Pametne narukvice su dobar koncept, ali ne uspijevaju u svom glavnom cilju – motivirati korisnike na promjene navika. Razne fitness narukvice mogu se posvuda naći, cijenom su već sasvim pristupačne, ali po svemu sudeći više su odjevni predmet, nego pogođen zdravstveni ili motivacijski alat.

Nije to ni jednostavan zadatak, ljude nije jednostavno motivirati ako već sami nemaju žar za nekom aktivnošću. Već smo pisali o toj temi, ali jedna nova studija iznova je potvrdila da pametne narukvice nisu veliki motivator za vježbanje – pa čak ni onda kada pritom postoji i novčana stimulacija.

Znanstvenici su u Singapuru proveli su istraživanje na 800 nasumice odabranih kandidata u trajanju od čak godinu dana. Svaki od njih je bio i zaposlen pa su imali otprilike jednako vremena za uvrštavanje vježbanja u svoj raspored. Podijelili su ih u četiri skupine, neki su dobili Fitbit Zip narukvicu, a neki nisu. Neki su dobili i novčani poticaj za ostvarivanje ciljeva. Od takvih je jedna skupina zarađivala za sebe, a jedna za  humanitarne organizacije.

Svakoj skupini praćena je fizička aktivnosti, težina, tlak, kapacitet proizvodnje kisika, kao i osobni dojam polaznika o kvaliteti života.

Nakon šest mjeseci maknuta je sva motivacija i poticaji, a polaznici su sami imali izbor žele li nastaviti nositi narukvicu ili ne. Već prije isteka šest mjeseci čak 40 posto onih koji su zadužili narukvice su ih već prestali nositi.

Poticaj novcem je ispočetka djelovao. Ta skupina je imala 13 minuta tjedno više pojačane fizičke aktivnosti. No, skupljanje novca za doniranje u dobrotvorne svrhe nije imalo nikakvog efekta. Kada su novčani poticaji stali nakon šest mjeseci, stali su i bolji rezultati polaznika.

Nakon isteka godine dana, samo je 10 posto polaznika još uvijek nosilo pametne narukvice. I samo je jedna skupina poboljšala svoj rezultat u odnosu na početak – dosegavši dodatnih 16 minuta pojačane aktivnosti tjedno. No, stručnjaci su ocijenili da tih dodatnih 16 minuta nije bilo dovoljno da bi ostvarilo neki značajniji utjecaj na zdravlje. Nijedna skupina zapravo nije uspjela u tom pogledu. Barem prema mjerenim pokazateljima ove studije.

To ne znači da vježbanje ne pomaže, nego je više zaključak u prilog tome da je za značajnije promjene potrebno i redovitije i kvalitetnije vježbanje. A za tako nešto pametne narukvice još uvijek nisu gotov proizvod.

„Dati čovjeku gadget jednostavno nije dovoljno. Ne mora to rezultirati onako kako ti misliš da bude. Uređaji koji prate aktivnost ljudi jednostavno ne sadrže dobru strategiju koja bi pomogla da se napravi dugotrajnija promjena navika čovjeka. Da bi takvi uređaji radili kako treba, morali bi biti puno dorađeniji i sofisticiraniji. Trebamo stvarati takve uređaje ne samo za ljude koji su već naviknuti na treniranje, nego za one kojima vježbanje nije redovita aktivnost, njima trebamo pomoći“, zaključuje John Jakicic sa Sveučilišta u Pittsburghu, autor jedne druge nedavne studije koja je također došla da zaključka da korisnici ne profitiraju od nošenja pametnih narukvica.

Jakicic vjeruje da oni koji većinom kupuju takve narukvice već jesu navikli na treniranje, dok drugi brzo prestanu s nošenjem.

Možda pametnim narukvicama treba jedan kvalitetan Google Pomoćnik koji bi tijekom vježbanja bio osobni trener korisnicima. Čekamo odgovor Googlea i Nikea na ponudu ove ideje…

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.