Nakon što je umjetna inteligencija nadmašila svjetskog prvaka u šahu (još prošlog stoljeća!), a lani i u znatno složenijoj orijentalnoj igri go, pao je i posljednji bastion ljudske igračke superiornosti: poker.

Prekjučer je nakon 20 dana zaključen maratonski turnir održan u hotelu River Casino u Pittsburghu. Rezultat: četvorica profesionalaca, predstavljenih kao ponajbolji svjetski profesionalni pokeraši, zaradili su dvjesto tisuća dolara – zajedno. Njihov je protivnik zaradio točno 1.766.250 $ – virtualnih, srećom, jer radi se o računalu.

Igrao se Texas Hold’em poker, bez limita.

Četvorica profesionalnih pokeraša (sa strane) protiv dvojice programera (u sredini) uoči početka dvoboja u kockarnici

Pobjednik se zove Libratus i djelo je Tuomasa Sandholma, profesora sveučilišta Carnegie Mellon i njegovog poslijediplomskog studenta Noama Browna. A ključ njegove pobjede je – bez sumnje – blef.

„Sposobnost umjetne inteligencije da strateški razmišlja na osnovu nedovoljno detaljnih podataka nadmašila je ljudsku“, izjavio je Sandholm.

Tuomas Sandholm i njegov pobjednički pulen

Stvar je u tome da su u dosadašnjim ogledima čovjeka i stroja – u šahu, dami, kvizovima i gou – oba protivnika imala jednak pregled igre, dok je poker fundamentalno drugačija igra u kojoj vidite svoje karte a o kartama protivnika možete samo nagađati – ponajviše intuitivno, na osnovu neverbalne komunikacije (govora tijela) protivnika. Međutim, i u takvoj igri računalo je pobijedilo.

„Svaki dan igra sve bolje. On je kao opakija verzija nas (ljudi)“, izjavio je jedan od četvorice pokeraša, Jimmy Chou, na polovici turnira. „Prvih dana, bili smo uvjereni u pobjedu. Ali svaki put kad bi uočili njegovu slabost, ona bi sutradan nestala.“

To se doista događalo: Sandholm i njegova ekipa (uz veliku pomoć pitsburškog superračunala Bridges) svaku bi večer analizirali partije toga dana i usavršavalo strategiju. Međutim, Sandholm naglašava kako nije programirao Libratusa da blefira – on je sam odabrao blef kao najbolju strategiju za pobjedu. Kako pričaju njegovi ljudski protivnici, Libratus je nevjerojatno agresivno blefirao – čak i kad se igralo u sitnije svote. Na koncu su priznali da su imali što naučiti od računala: ubuduće će i oni više blefirati i hladnokrvnije riskirati.

„Ovo je prekretnica u razvoju umjetne inteligencije koja će imati posljedice u svakoj situaciji u kojoj su informacije nekompletne, a protivnici namjerno siju dezinformacije“, komentira Sandholmov šef Frank Pfenning, čelnik odjela računalnih znanosti na Carnegie Mellonu. „Poslovni pregovori, vojna strategija, cyber-sigurnost i medicinski tretmani – sva ta područja mogu profitirati od Libratusove umjetne inteligencije.“

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here