Da su turizam i IT, dvije najuspješnije hrvatske industrije, prirodni saveznici pokazalo je i drugo izdanje konferencije 3T – Tourism, Travel & Tech u organizaciji Buga i Mreže. Predstavljena su domaća tehnološka rješenja za turizam te je naznačeno u kojim bi se sve aspektima suradnja ovih dvaju sektora mogla razvijati.

U uvodnom predavanju Martin Reents naglasio je da nova definicija luksuza u ugostiteljstvu podrazumijeva naprednu tehnologiju, što je ilustrirao fotografijama hotelskog predvorja nekad i danas. Tehnologija danas dolazi u aplikacijama, nastavio je Reents i pozornost skrenuo na svjetski poznate aplikacije koje su vrlo relevantne u turističkom okruženju (Tableau , Duetto, paceUp, Hotellistat itd.) jer vizualizacijom i analizom mnogobrojnih podataka o gostu omogućuju prognozu njegova ponašanja.

U drugom dijelu konferencije predstavljena su hrvatska softverska rješenja: Combisov Excursor, namijenjen ponudi turističkih izvanpansionskih usluga i izleta, ponuda tvrtke Orioly za tour operatore, HT-ova ponuda za hotelijere i ugostitelje, iBarba – sustav za praćenje plovila i Destination Platform koji daje cjelokupnu ponudu destinacije na jednom mjestu.
Monika Udovičić, pomoćnica ministra turizma za pravne poslove i standarde, podsjetila je da turizam čini 20 posto hrvatskog GDP-a i pročitala nekoliko ulomaka iz novog Zakona o pružanju usluga u turizmu, a konkretan uvid u sadašnje stanje i potencijale hrvatskog turizma obzirom na tehnološke trendove donijela je panel-rasprava u kojoj su sudjelovali Zoran Kasum (Hotels & Destinations Consulting, Marko Mišulić (Rentlio), Stjepko Varga (MMC), Dean Muhoberac (Combis), Goran Rihelj (HrTurizam.hr) te moderator Ivan Ilijašić (Orioly).

Zaključak panela je da tehnologija ne može riješiti sezonalnost u našem turizmu, ali itekako može pomoći u pripremi i analizi sezone. Rečeno je da još moramo mnogo raditi na osvješćivanju potrebe za tehnologijom u turizmu (Mišulić) i da moramo prodavati sadržaj, a ne smještaj, jer motiv dolaska nije smještaj nego destinacija (Rihelj). Mnoge aktualne tehnologije, primjerice proširena stvarnost (augmented reality), mogu nam pomoći da ispričamo turistima svoju priču (Varga), koja prije svega mora biti autentična i istaknuti naše posebnosti kojih ni sami nismo dovoljno svjesni.Broj noćenja nije najvažniji statistički podatak jer izvanpansionska ponuda čini značajan dio turističkog kolača, a ni ciljanu publiku ne treba gledati površno: milenijalci možda jesu najbrojniji među današnjim turistima, ali boomeri dolaze s obiteljima i duže borave u destinaciji.

Za očekivati je da će suradnja informatičkog i turističkog sektora u Hrvatskoj postajati sve intenzivnija jer neka najnovija svjetska tehnološka rješenja kod nas još nisu implementirana, niti je svijest o nužnosti digitalne transformacije (turističkog) poslovanja sveprisutna.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here