Vodeća tvrtka za istraživanje tehnološkog tržišta IDC ovog je tjedna objavila rezultate prodaje mobitela u svijetu u drugom tromjesečju. Podaci su očekivani a jedina razlika u Top 5 je zamjena drugog i trećeg mjesta: Huawei je preskočio Apple.

Dakako, podaci se odnose na broj prodanih primjeraka mobitela, a ne na njihovu vrijednost. Koliko proizvođači mobitela doista zarađuju – teže je odrediti, tim više što sami proizvođači u pravilu drže te podatke za sebe – ali svi analitičari tržišta ističu kako Apple ima najveći profit (veći ne samo od Huaweija koji ga je količinski prešao, nego i od godinama neprikosnovenog broja jedan po količini prodanih mobitela: Samsunga).

U Huaweiju su trijumfalni. Kineska tvrtka uopće ne dvoji da će se trend snažnog rasta nastaviti, a s time se slažu i analitičari koji su promjenu pri vrhu i najavili.

Međutim, očekuju se još veće promjene. Vodstvo Huaweija još je pred par godina najavilo borbu za broj jedan. Sada su još konkretniji: po prvi put se spominje i konkretan termin. „U posljednjem tromjesečju iduće godine mogli bi postati broj jedan“, izjavio je jučer Richard Yu, čelnik Huaweijeve grupacije za potrošačku elektroniku. (Njegovi kolege u kompaniji – odjel za velike korisnike: opremu za mobilne mreže, i slično – već godinama uživaju status neprikosnovenog broja 1 na svjetskom tržištu).

Najimpresivniji detalj u priči o Huaweijevom uspjehu je taj što je postignut preko samo dva od tri velika svjetska tržišta – azijskog i europskog – dok je s američkog tržišta Huawei doslovce izguran, voljom politike. Američka administracija već godinama aktivno izgurava Huawei sa svog tržišta – kako otvoreno pišu američki mediji, zbog straha od kineskog prisluškivanja, pa i kontrole, komunikacijskih mreža – a od dolaska na vlast Trumpove administracije, Huawei je postao nepoželjan i kao proizvođač mobitela: Kinezima je onemogućeno da ponude svoje udarne modele preko velikih operatera.

No zato na našem tržištu Huawei prolazi sjajno. IDC nije objavio rezultate za hrvatsko tržište, već samo za širu regiju (CEE & Nordic) – a u njoj je Huawei prodao upola više (56%) nego godinu dana ranije. To je veći rast nego u svijetu (41%).

A sve su te brojke još impresivnije kad se uzme u obzir kako je na tržištu smartfona uvelike usporen rast; na nekima od najbogatijih (zapadnoeuropsko, sjevernoameričko) prodaja je pala puno više od globalnih 1,8%. Od deset najvećih proizvođača mobitela, nijedan nije zabilježio rast usporediv s Huaweijevim; jedino Xiaomi (četvrti, lani šesti) bilježi ozbiljan dvoznamenkasti rast.
Huawei za svoj rast posebice ističe odličnu prodaju udarnog modela P20 Pro, kojeg smo i mi „počastili“ s pet korisničkih recenzija.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.