Google je prošle godine napustio omraženu praksu „robotskog“ čitanja vaših privatnih poruka na Gmailu, kako bi se ti privatni podaci prodali oglašivačima (što je u teoriji značilo da će vam oglašivači servirati oglase o proizvodima i uslugama koji vas zanimaju – ali u praksi bi nas prestravilo: jedan dan priznate prijatelju da imate šuljeve, a sutradan vam serviraju oglas o sredstvu protiv šuljeva).

Međutim, kako piše Wall Street Journal, Google nije onemogućio svojim partnerima da rade istu stvar. U pismu upućenom američkom Senatu, gdje su izrazili zabrinutost zbog Googleove politike privatnosti, dopredsjednica Googlea Susan Molinari napisala je da autori plug-in dodataka za Gmail „mogu dijeliti podatke s trećim stranama sve dok su transparentni s korisnicima o tome kako koriste podatke“. Drugim riječima, u dokumentaciji softvera (EULA) možda i piše da će njegovi autori ustupiti vaše podatke nekom trećem – ali tko još čita EULA-u?

Plug-in dodaci za Gmail (i mobilne aplikacije koje koriste Gmail) mogu pomoći organizirati poruke, povezati vas s društvenim mrežama i online uslugama, ili nešto treće – u svakom slučaju, nakon ove objave mudro je proučiti što oni točno rade s vašim privatnim podacima.

Na sedam stranica pisma Googleove dopredsjednice Senatskoj komisiji dalje se pojašnjava da Google pazi kome daje dozvolu za pristup Gmailu, i da će je ukinuti u slučaju zloupotrebe, ali čini se da je to pismo otvorilo više pitanja nego što nudi odgovora.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.