Samsung je i dalje vodeća kompanija po broju prodanih smartfona, no itekako ima razloga za brigu. Novi podaci Gartnerovog istraživanja otkrivaju da je ta južnokorejska kompanija zabilježila najveći pad prodaje mobitela otkako oni mjere tržište smartfona. Istovremeno, jaka konkurencija iz Kine koju predvode Huawei i Xiaomi povećava svoj tržišni udjel. Štoviše, Huawei je uspio i treći kvartal ove godine završiti ispred Applea po broju prodanih mobitela te povećati svoj tržišni udjel s lanjskog 9,5 posto na 13,4 posto.

Ta je kineska kompanija u trećem kvartalu isporučila 52,2 milijuna smartfona (lani u tom razdoblju prodali su 36,5 milijuna), a više je imao samo Samsung (73,3 milijuna – 12 milijuna manje nego lani u istom razdoblju).

Na trećem je mjestu Apple sa 11,8 posto tržišnog udjela i 45,7 milijuna prodanih iPhonea u trećem kvartalu što je gotovo identično kao i lani. I dok Apple i Samsung ili stagniraju ili bilježe sve veće padove u prodaji, kineska konkurencija zahvaća sve širi broj kupaca.

Istraživanje Gartnera sugerira da bi cijelo tržište smartfona zapravo bilo 5,2 posto u padu da nije doprinosa Huaweija i Xiaomija.

Ovakvi podaci prate izostanak većeg uspjeha glavnih aduta Samsunga – Galaxy S9 serije i Appleovog iPhonea XS. Istovremeno Huawei je ove godine ima dva hvaljena flagship smartfona P20 (Pro) i Mate 20 (Pro) koji su toj kompaniji donijeli dosad najveći uspjeh na tržištu premium modela koje je obično bilo rezervirano za Samsung i Apple. Hoće li se krajem sljedeće godine ostvariti velika ambicija Huaweija da Samsungu preotmu vrh?

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.