Najprije dobra vijest:čini se da oglašivače ne zanima gdje se kreću Hrvati. Istraživanje je pokazalo da mobilne aplikacije prate korisnike u SAD-u te (nešto malo) u Londonu; nitko nije pokazao interes da sazna gdje se krećemo po Zagrebu, Splitu ili Gornjoj Pušći.

Priču je „provalio“ New York Times: njihova je novinarka pratila kako 20 popularnih aplikacija prate gdje se nalazite i kome šalju taj podatak. Rezultati su šokantni: od 20 aplikacija (za iOS i Android) njih čak 17 šalju precizne podatke o vašoj lokaciji. Rekorder je WeatherBug, popularna aplikacija za prognozu vremena, koja taj podatak šalje na adrese čak 40 kompanija. One ga zatim koriste da bi vam servirale oglase: primjerice, poslat će vam reklamu za tacos baš kada se nalazite u blizini meksičkog restorana.

Od tih 17 aplikacija – koje šalju vašu lokaciju prema 70-ak različitih kupaca – samo tri na iOS-u i jedna na Androidu upozorit će vas da podatke o vašoj lokaciji može iskoristiti za serviranje oglasa.

Rješenje? Relativno jednostavno: otvorite Postavke (Settings) i zatim odite na Lokacija ili Privacy -> Location Services i odaberite koje će aplikacije smjeti pristupati vašoj lokaciji. A ubuduće, kada instalirate novu aplikaciju, ona će vas pitati za dopuštenje; razmislite hoćete li joj ga dati. (New York Times, kao reakciju na svoj šokantni članak, nudi i detaljne upute kako to sve podesiti.) Primjerice, u redu je da Weather Channel zna gdje ste, kako bi vam servirao lokalnu prognozu (premda i on, po istraživanju NYT-a, prodaje te podatke) ali nije u redu da to zna i aplikacija za virtualni makeup Perfect365, ili igra Masha andthe Bear: Free Animal Games for Kids.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.