Britanska organizacija Privacy International podvrgnula je testu 34 popularne Android aplikacije, s 10 do 500 milijuna korisnika, da bi otkrila da njih barem dvadeset – dvije trećine – šalju vaše privatne podatke Facebooku, bez vašeg znanja.

Podaci su vrlo raznoliki, ali u pravilu šalju vaš jedinstveni korisnički broj koji dodjeljuje Google. Tako vas oglašivači mogu prepoznati, kako bi vam servirali odgovarajuće reklame – čak i ako uopće ne koristite Facebook, i nemate račun na njemu.

Podaci se šalju čim otvorite aplikaciju – dakle, prije nego što vas ona stigne upozoriti o tome, što zahtjeva Google – a to je posve suprotno GDPR zakonu Europske unije, kojeg Facebook nominalno prihvaća. Narav tih podataka je različita: tako aplikacija King James Bible, koju koristi četvrt milijarde ljudi, šalje podatke Facebooku o tome koje psalme čitate; Kayak dojavljuje gdje putujete, i da li putujete s djecom; MyFitnessPal javlja kako vježbate, Clue odaje podatke o menstrualnom ciklusu a My Talking Tom se ne libi odati dječje podatke.

Tko je za to kriv? Premda je istraživanje objavljeno u subotu, dva dana pred Staru godinu, mnogi su smjesta službeno reagirali. Tako su iz Skyscannera priznali da nisu ni znali da se njihovi podaci šalju Facebooku, a odmah su reagirali i u Facebooku, gdje priznaju da ima problema, ali obećavaju da će poboljšati situaciju; između ostalog, i uvođenjem novog alata Clear History kojim će korisnici jednim potezom obrisati dijeljenje podatke.

Pretprošlog je mjeseca istraživanje Oxfordskog sveučilišta otkrilo kako 43 posto Android aplikacija ima mogućnost dijeliti vaše podatke s Facebookom, i bez vašeg znanja.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.