U doba kada streaming video servisi niču na sve strane mnogim korisnicima nije lako pratiti i pretplaćivati se na svaki Netflix, Amazon Prime, HBO Go koji se pojavi. Nekim korisnicima tada prestaju dvije mogućnosti – ili će dijeliti šifru za pristup s bliskim osobama ili će se (vratiti) piratizaciji. Dijeljenje pristupa na neki od popularnih streaming servisa postao je pravi trend, no uskoro bi i tome mogao doći kraj.

Naime, na sajmu CES u Las Vegasu britanska je kompanija Synamedia predstavila svoje softversko rješenje koja će lako uočavati koji korisnici krše pravila.

Synamedia koristi umjetnu inteligenciju odnosno strojno učenje kako bi uočila tko je podijelio svoj pristup drugim osobama. Softver lako može pratiti cijeli niz podataka vezan uz nečiji profil – na kojim se uređajima koristi, na kojim lokacijama, u koje vrijeme se pokreće koji sadržaj… Sve to zbraja se u određeni koeficijent prema kojem se određuje razina vjerojatnosti da netko eksploatira sustav.

– Jedan tipičan uzorak takvog rezultata bio bi da korisnik u isto vrijeme gleda sadržaj i na istočnoj i na zapadnoj obali Amerike. Tada je jasno da je prilično nemoguće da se radi o istoj osobi – izjavio je glavni tehnički direktor Synamedije za The Verge.

U svojim testiranjima u toj su kompaniji otkrili da su sveučilišni kampusi posebno prepoznati kao prostori u kojima se lozinke redovito dijele među korisnicima.

Prema istraživanju GfK, čak i u bogatoj Švicarskoj jedna četvrtina korisnika Netflixa dijeli svoju zaporku s prijateljima ili kolegama.

Zasad nije poznato koje kompanije će uvesti ovakva softverska rješenja. Iz Synamedije nisu otkrili imena svojih klijenata s kojim već isprobavaju svoj alat nazvan Credentials Sharing Insight, ali lako je za pretpostaviti da će sva velika imena željeti imati ovakav alat.

Britanski Sky je već najavio da kupuje udio u Synamediji, također poznato je da s tom kompanijom već od ranije surađuju američki divovi AT&T, Disney, Verizon i Comcast.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.